insurpad

Brzo i digitalno

Unesi registraciju i usporedi ponude osiguranja

Život

Edukacija o standardima kvalitete usluga socijalnih ustanova

Najvažniji je pristup koji korisnika usluga socijalne skrbi stavlja u središte pozornosti.

Autor: 035portal Datum objave: 07.05.2015. u 16:19


 U Centru za socijalnu skrb Slavonski Brod održana je edukacija o primjeni standarda kvalitete usluga za ustanove, privatne domove, udruge i predstavnike institucija civilnog društva koji pružaju usluge socijalne skrbi. Standardi kvalitete socijalnih usluga propisani su Pravilnikom Ministarstva socijalne politike i mladih, a obuhvaća 17 standarda kvalitete s pripadajućim pokazateljima koji se primjenjuju na sve socijalne usluge. Standardi su podijeljeni u četiri šira područja kojima se naglašavaju ključni aspekti socijalnih usluga: usmjerenost prema korisniku, zaštita prava, rukovođenje i upravljanje te okoliš.

Predavanje su održale predstavnice Ministarstva socijalne politike i mladih: Ana Butković, načelnica sektora za podršku ustanovama i drugim pružateljima socijalnih usluga; Lidija Budimirović, voditeljica Službe za upravljanje kvalitetom i stručno usavršavanje, te Natali Sergo Kozumplik iz Uprave za socijalnu skrb.

Predavanjima, a potom i radionicama po grupama u drugom dijelu edukacije nazočni su bili predstavnici obiteljskih domova, domova za skrb starih i nemoćnih te srodnih udruga i institucija civilnog društva iz Slavonskog Broda, Nove Gradiške, Zapolja, Slatine, Virovitice, Požege, Pleternice, Pakraca, Čaglina, Velike Kopanice, Gradišta…

„Priča o standardima kvalitete usluga socijalne skrbi započeta je u Ministarstvu prije četiri godine kada smo standarde počeli uvoditi u one subjekte socijalnih usluga kojima je osnivač država. Prije dvije godine počeli smo raditi i drugim pružatelja usluga, jer nam je važno, neovisno o tome tko je osnivač domova, da svaki pružatelj usluga mora raditi po istim standardima, naravno prije svega zbog korisnika koji neovisno o tome koju uslugu prima, ista mora biti najbolja. Standardi su se pokazali kao iznimno važna smjernica u tome kako treba graditi kvalitetu pojedinog pružatelja usluga. To je proces koji će trajati barem dvije do tri godine, a za početak je važno proći edukaciju“, kazala je Ana Butorac.

Većini sudionika edukacije bio je ovo prvi susret sa standardima kvalitete, a kroz radionice su imali priliku upoznati se, između stalog, i s metodom samoprocjene i izradom plana poboljšanja kvalitete usluga.

„Kad je riječ o tehničkim standardima (smještajni kapaciteti), stanje u domovima u Hrvatskoj je zadovoljavajuće. No, važniji su oni standardi kvalitete koji u fokus stavljaju samog korisnika usluga, dakle, najvažniji je pristup koji korisnika usluga socijalne skrbi stavlja u središte pozornosti. To znači da osoblje mora znati kako pristupiti korisniku, kako poštovati njegovu privatnost i zaštititi ga od zlostavljanja. Kad je, primjerice, riječ o prehrani, kuhar ne smije odlučivati kakav će jelovnik sastaviti samo na osnovu svojih vještina, nego će pitati korisnika kakav jelovnik želi“, pojasnila je Butković.

Ravnateljica Centra za socijalnu skrb u Slavonskom Brodu Slavica Nikšić izrazila je zadovoljstvo provođenjem ove edukacije i samim odazivom na istu, kazavši kako je primarni cilj upoznati sve dionike pružanja socijalnih usluga sa suvremenim standardima koji su prije svega u interesu korisnika bilo koje vrste socijalne usluge.

Ivica Vlašić


Brođani štede duplo manje od Istrijana — jaz nikad veći!
Radar
Brođani štede duplo manje od Istrijana — jaz nikad veći!

Kraj rujna donio je novu sliku financijskog stanja hrvatskih kućanstava. Prema p...

04.11.2025. u 15:00

Nova zatvaranja traka na A3: Vozači, pripremite živce!
Servisne informacije
Nova zatvaranja traka na A3: Vozači, pripremite živce!

Na autocesti A3 od utorka, 4. studenoga, započinju radovi na postavljanju prvih...

03.11.2025. u 17:30

Hrvatska istina na velikom platnu – ´260 dana´ sutra u Slavonskom Brodu!
Događanja
Hrvatska istina na velikom platnu – ´260 dana´ sutra u Slavonskom Brodu!

Nakon svečane svjetske premijere pred prepunom osječkom dvoranom Gradski vrt, fi...

03.11.2025. u 12:30

Da, opet će padati. Evo i kada
Servisne informacije
Da, opet će padati. Evo i kada

Kiša koja je jutros pala donijela je onaj poznati studeni u...

03.11.2025. u 07:50

Priča uz lijepu peć (III)
101 brodska priča Zvonimira Toldija
Priča uz lijepu peć (III)

    PRIČA UZ LIJEPU PEĆ (III.) Još nas jedna dogodovš...

02.11.2025. u 20:00

Nakon potvrde smrti, iz Marse poručuju: ´Dado ostaje s nama!´
Grad to su ljudi
Nakon potvrde smrti, iz Marse poručuju: ´Dado ostaje s nama!´

SLAVONSKI BROD – Nakon jučerašnje vijesti o smrti Dalibora (Dade) &...

02.11.2025. u 12:00

Porezna ´udarila´ 20 000 € kazne! Đaković otjeran, vraća se Dragan Marić!
Priče
Porezna ´udarila´ 20 000 € kazne! Đaković otjeran, vraća se Dragan Marić!

Igor Đaković, dugogodišnji službeni zastupnik i likvidator Škole n...

02.11.2025. u 08:21

Ne želite kaznu? Ovo pravilo vrijedi od jučer, a mnogi ga ignoriraju
Savjeti i trikovi
Ne želite kaznu? Ovo pravilo vrijedi od jučer, a mnogi ga ignoriraju

SLAVONSKI BROD – Prvi dan studenoga ponovno je donio važnu obavezu za sve...

02.11.2025. u 08:00

Priča uz lijepu peć (II)
101 brodska priča Zvonimira Toldija
Priča uz lijepu peć (II)

Vilim Ditrich, zaljubljen „preko ušiju“ u lijepu crnku Mariju...

01.11.2025. u 20:00

Grad i Županija odali počast poginulim braniteljima
Događanja
Grad i Županija odali počast poginulim braniteljima

Uoči blagdana Svih svetih, na Gradskom groblju u Slavonskom Brodu jučer je održa...

01.11.2025. u 12:00

Brodsko- posavska pod povećalom Porezne: Evo tko su najveći dužnici!
Radar
Brodsko- posavska pod povećalom Porezne: Evo tko su najveći dužnici!

Porezna uprava objavila je nove liste poreznih dužnika u Hrvatskoj. U fokusu jav...

01.11.2025. u 07:10

260 dana pakla na velikom platnu – nakon svjetske premijere, spektakl godine stiže u Slavonski Brod!
Događanja
260 dana pakla na velikom platnu – nakon svjetske premijere, spektakl godine stiže u Slavonski Brod!

U kavani hotela Park, bez velike pompe i bez stvaranja distance između „fi...

31.10.2025. u 17:17

Iz INE poručuju da nisu zaprimili kaznenu prijavu. Državni inspektorat tvrdi da jesu. Kome vjerovati?
Radar
Iz INE poručuju da nisu zaprimili kaznenu prijavu. Državni inspektorat tvrdi da jesu. Kome vjerovati?

Nakon što je Državni inspektorat potvrdio kako je na maloprodajnom mjestu...

31.10.2025. u 11:33

Brodska tvrtka nasjela na lažni mail — 21 000 € završila u Abu Dhabiju
Koncerti
Brodska tvrtka nasjela na lažni mail — 21 000 € završila u Abu Dhabiju

Računalne prijevare nisu novost, ali s razvojem tehnologije prevaranti postaju s...

31.10.2025. u 10:00

Pitanje je jednostavno: Zašto šutite?
Priče
Pitanje je jednostavno: Zašto šutite?

Državni inspektorat Republike Hrvatske potvrdio je izlijevanje goriva Eurodiesel...

31.10.2025. u 07:30

Jednosmjerne ulice, zabrane i preusmjeravanja – kompletan vodič za Svi svete
Servisne informacije
Jednosmjerne ulice, zabrane i preusmjeravanja – kompletan vodič za Svi svete

Povodom blagdana Svih svetih, kada veliki broj građana posjećuje posljednja poči...

30.10.2025. u 20:00

;